4 tips voor black Friday

Geschreven door Seth van Bemmelen

4 tips voor black Friday

 

Sinds een aantal jaren is Black Friday ook populair in Nederland. Hoe zorg jij ervoor dat jouw bedrijf het meeste uit de aankomende Black Friday (26 november) haalt?

 

  1. Kom met exclusieve deals voor vaste klanten

Beloon je loyale klanten door ze wat extra’s te bieden op Black Friday. Bied deze klanten een extra scherpe deal aan door ze de dag voor Black Friday een mail te sturen met een persoonlijke kortingscode. Ze zullen de extra aandacht en moeite waarderen, en de kans is groter dat ze op 26 november een bestelling te plaatsen door de exclusieve deals.

 

  1. Maak het bekend

Begin op tijd met het aankondigen van Black Friday, zowel op je website als via de verschillende social kanalen. Wij adviseren om maximaal 1.5 week van tevoren te beginnen met aankondigen en tenminste een aantal dagen van tevoren. Je kunt dit doen door een beetje te teasen (zie afbeelding), of door al een aantal producten in de sale te doen.

  1. Gebruik social media

Het is belangrijk om je deals goed te promoten. Gebruik hiervoor social media. Laat via de verschillende social mediakanalen aan je klanten weten welke producten er in de aanbieding zijn. Dit kan je ook mooi combineren met tip 2. Daarnaast kan je met social media-advertenties ook een hoop nieuwe potentiele klanten aanspreken doormiddel van scherpe aanbiedingen.

 

  1. Vergeet Cyber Monday niet

De maandag na Black Friday staat bekend als Cyber Monday. Het verschil tussen de twee is dat op Cyber Monday het alleen om online deals gaat. Er zullen op deze dag een hoop kapers op de kust liggen die zoeken naar de beste online aanbiedingen. Speel hierop in door je content speciaal te richten op Cyber Monday. Je kunt hier dezelfde deals als op de vrijdag ervoor tonen, alleen in een ander jasje.  

Auteur

Seth van Bemmelen

Gerelateerd

Volg ons

Reacties

0 reacties

Een reactie versturen