De mogelijkheden zijn oneindig met de nieuwe bril van Facebook

Geschreven door Seth van Bemmelen
10 · 27 · 21

De mogelijkheden zijn oneindig met de nieuwe bril van Facebook

 

De Spectacles van Snapchat waren sommige van ons al bekend mee. Dat was een bril die het makkelijk maakte om foto’s en video’s te maken doormiddel van een camera in het montuur. Het kan zijn dat je nu denkt: ‘waar heeft hij het over?’, en dat brengt mij bij mijn volgende punt. De spectacles van Snapchat waren niet een groot succes, en dat is een understatement.

Ondanks de tegenvallende resultaten van de 1e, 2e en 3e generatie brillen blijft Snapchat geloven in het concept en volgens bronnen werken ze hard aan een nieuw soort bril met een augmented reality functie(!).

Ondanks de resultaten van Snapchat met hun camerabril besloot Facebook toch om met hun eigen versie te komen. Deze bril gaat ervoor zorgen dat je eenvoudig video’s en foto’s kan maken voor je stories van Facebook, Instagram, WhatsApp en Messenger.

Een belangrijk kritiek punt op de Snapchat Spectacles was dat ze zo lelijk waren dat je er niet mee ging rondlopen. Dit probleem heeft Facebook geprobeerd te tackelen door samen te werken met het meest bekende brillenmerk ter wereld, Ray-Ban. Vandaar dat de bril ‘Ray-Ban Stories’ heet.

Meer dan een camera bril

Facebook snapt als geen ander dat je niet de hele dag bezig bent met het maken van foto’s en video’s. Om toch nog extra nut te geven aan de Ray-Ban Stories, naast dat het je ogen tegen de zon beschermt, is het ook mogelijk om muziek en podcasts te luisteren met deze smart bril. Dus nu kun je tijdens het uitlaten van je hond op een zonnige dag ook luisteren naar je favoriete business podcast.

Ook is het mogelijk om een ‘business call’ te hebben met de Facebook bril. Dankzij een ingebouwde microfoon en speakers kan je zonder je telefoon te pakken een nieuwe deal sluiten over de telefoon.

Share, share en nog eens share

Het zou niet een bril van Facebook zijn als je ook niet de mogelijkheid had om de gemaakte foto’s en video’s te kunnen delen. Dankzij de ‘Facebook Compagnion’ app kan je jouw beeldmateriaal bewerken en delen via Facebook, Instagram en WhatsApp.

Ondanks dat Facebook het niet zo nauw neemt met privacy hebben ze toch besloten om een aantal privacy functies toe te voegen aan hun bril. Er gaat een lampje branden wanneer je aan het opnemen bent en je kan de camera en microfoon eenvoudig uitzetten with the push of a button.

Daarnaast is Facebook hard bezig met het ontwikkelen van augmented reality mogelijkheden. Ze hebben al bekend gemaakt dat ze van plan zijn die mogelijkheden toe te voegen aan de Ray-Ban Stories.

Marketingmogelijkheden met de Ray-Ban Stories

Naast het feit dat de Facebook bril je leven een stukje makkelijker kan maken doordat je eenvoudig ermee kan bellen en snel foto’s en video’s kan maken heeft het ook een aantal mogelijkheden voor de marketing van jijzelf of jouw bedrijf.

Wanneer je een ‘content creator’ bent heb je veel te winnen met deze bril. Dankzij de camera kan je snel je leven met al jouw volgers op Instagram en Facebook delen. Hierdoor kan je bijvoorbeeld op een nieuwe en creatieve manier gesponsorde posts maken. Stel je voor dat je een product verkoopt en die laat promoten door een influencer. Die persoon kan dan laten zien hoe hij/zij dat product in de praktijk gebruikt.

De Ray-Ban Stories is ook interessant voor bedrijven. Laat bijvoorbeeld zien hoe een dag van een medewerker in jouw winkel eruitziet of neem de bril mee in een vergadering en laat zien hoe hard jullie aan het werk zijn.

Deze bril kan ervoor zorgen dat je de persoonlijke kant van jouw bedrijf laat zien op social media.

(De Ray-Ban Stories is op dit moment alleen te bestellen in engels-talige landen.)

Auteur

Seth van Bemmelen

Gerelateerd

4 tips voor black Friday

4 tips voor black Friday   Sinds een aantal jaren is Black Friday ook populair in Nederland. Hoe zorg jij ervoor dat jouw bedrijf het meeste uit de aankomende Black Friday (26 november) haalt?   Kom met exclusieve deals voor vaste klanten Beloon je loyale...

Blog Post

What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book....

Blog Post

What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book....

Blog Post

What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book....

Blog Post

What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book....

Blog Post

What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book....

Volg ons

Reacties

0 reacties