
Projecten
Huiskamer Sessie Festival
Huiskamer Sessie is het 16+ jongerenevenement van Nederland, met meerdere locaties over het land verdeeld besloten ze in 2019 een Festival te organiseren in Veenendaal.

Categorie
Marketing, Webdesign
Bekijk het resultaat
Prijs Categorie
Omzet groei percentage
100%
Het probleem
Jongeren kende het evenement al, maar het festival was nieuw voor ze. Het was van belang eerst vertrouwen op de bouwen. We hoorde van meerdere personen uit de doelgroep dat de doelgroep vaak afwachtend reageert op nieuwe dingen. Ze kijken het eerst even aan en dan pas gaan ze over tot actie.
Resultaten
Uiteindelijk zijn er 1500+ bezoekers gemeten op het festival, dit was voor een eerste editie een erg groot succes.
Het proces
We hebben gekozen voor een uitgebreide campagne met verschillende (video) advertenties. Het opbouwen van vertrouwen was stap één. Het was dus van belang dat de jongeren het evenement eerst meerdere keren voorbij zagen komen en dat de content en het gevoel high-end was. Vergelijkbaar met de grotere festivals in het land.
Nadat we het vertrouwen hadden gewonnen en de doelgroep het festival meerdere keren voorbij had zien komen gingen we meer richten op het uiteindelijke doel: Het behalen van conversies. We hebben hier tevens een uitgebreide (re)marketing campagne voor gedraaid.
Nadat we het vertrouwen hadden gewonnen en de doelgroep het festival meerdere keren voorbij had zien komen gingen we meer richten op het uiteindelijke doel: Het behalen van conversies. We hebben hier tevens een uitgebreide (re)marketing campagne voor gedraaid.
WEBSITE UPGRADE

